Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jagego
jag ska köpa en v70n en -05- 06 eller -07 och tittat lite på både 2,5t T5 170hk och nu senast Bi fuel.

Är det något man ska tänka på om man köper en Bi fuel, tankställe har jag nära mig bara några minuter bort.

Men jag har hört att dom ska vara dyrare att serva, stämmer det? och isåfall hur mycket dyrare?

jag kör inte mer än 1000-1500mil per år max, finns det några bra köpråd är jag tacksam!

Mvh Markus
av Fred
Hej Jagego och välkommen till forumet!

Gör alltid en sökning på forumet innan du ställer en fråga. Här har jag gjort en sökning med dessa ord: +köpråd +bi* +*fuel

Som du ser är frågan ställd tidigare och om du inte hittar svaret i de trådarna så kan du ställa frågor i dem.

Kolla gärna in forumgas.se också. Där är väldigt många BiFuel-ägare samlade och det finns mycket information där.

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av Martinmat
Då en Bi-fuel har ytterligare ett bränslesystem förutom bensin så tillkommer såklart en del moment vid service, hur mkt dyrare än vanlig 2.4 bensin beror på service. Vid min senaste 10 000 mila service så blev Bi fuel tillägget 800 kr vilket det kostade att dränera gasfiltret.
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]