Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xcrookie
Hei,
noen som har erfaring med å trimme en slik bensinbil med automatlåda?
Jeg er ikke ute etter mere toppeffekt, men mere dreimoment hadde vært fint. Vurderer å få Turbo-Karlsen her i Norge til å installere, men er ikke sikker på om det er verdt pengene (6-7000 NOK) og om jeg blir fornøyd med resultatet. Han lover 75 Nm ekstra dvs. at den havner på 360 Nm. Noen som har erfaring?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Kolla in bsrab.se eller autotech. Du bör byta oljan i automaten innan trim. Sweriösa firmor har vridmiomentsbegränsning på lägre växlar samt -20Nm för automatbilar för att skona låda. Du kommer bli nöjd och märka vesäntlig skillnad.
av Kojje
Kör Autotech i min S60 T5 Automat funkar kanon och den går som ett spjut,dom har som sagt en momentbegränsning för att skona lådan.
av jimjam1
Hej. JAg ska lämna in min XC70 2,5t nu på torsdag hos
http://www.powerchip.se/index.html

Dom tar 2500kr för omprogrameringen och då kan du välja mellan vanligt trimm eller echo varianten.
Jag kommer att välja echo varianten för att få ner förbrukningen något.
Det som gjorde att jag har valt dom är självklart priset, plus har en kollar upp tre st ref med samma motorer som verkar väldigt nöjda.

//Jimjam
Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]