Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jimjam1
Hej. Jag måste fråga er gällande mitt automat olje byte jag gjorde på brabil idag. ( XC70 2,5T-05)
Ska man nollställa oljeräknaren? Det är inte gjort på min bil.
JAg har för mig att volvo har gjort det på mina tidigare bilar.

Påverkar det växellådans funktion?

Mvh
jimjam
Användarvisningsbild
av hollan
ja man skall återställa oljeräknaren och helst nolla adaptionen och uppdatera tcm är inte heller helt fel
Användarvisningsbild
av hollan
nja det är mest att man tömmer minnet och lär om lådan de med uppdateringen och ny olja brukar göra att den växlar mjukare och inte ligger och växlarupp och ner vid lågt varvtal dom jag har gjort detta åt är helnöjda
men oljeräknaren skall nollas för lådan sall veta att ny olja är i annars kan den tända varningstext att det är dax att byta olja fast du redan har gjort det
av jimjam1
Ringde volvo i morse och det var gjort även fast det inte fanns någon info på kvittot.

/jimjam
Användarvisningsbild
av hollan
nä eftersom det ingår i ett aut oljebyte så står det inte med på kvittot trodde du hade stått brevid meken undertiden och sett att han ej koppla in vida
Användarvisningsbild
av hollan
taxi och utryckningsfordon 6000mil på normala bilar ingen intervall men det är absolut inte fel och byta är oljan inte klarröd så byt kör man mycke släp och husvagn byt på 6000mil
Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]