- ons 08 dec 2010, 09:22
Är i tagen att införskaffa mig en sådan. Tänkte reda ut de vanligaste problem och ev. kostnader som
man som xc70 ägare kan råka ut för.
Automatlådan
Vad kostar en sådan utbytes. Har för att jag hört 20-25'000kr (material) för en vanlig V70 utan awd.
Stämmer även detta på en xc70 eller är dessa dyrare än så?
Vinkelväxel
Dessa är ju en svag punk på AWD modellerna. Har xc70 D5 efter 03- samma problem som de
tidagare modellerna verkade ha? Har hör pris på hylsa för strax över 1000-lappen men är det mer vanligt att
hela axel också rasar ihop? Vad kostar en utbytes / ny vinkelväxel?
Stötdämparna med nivomat
Har alla xc70 2003-2007 nivomat? Har hört att dessa krånglar en del och behöver ersättas med nya.
priser på 8-10'000kr per par bak. Stämmer detta? Har dock hört att de går att ersätta med vanliga fjädrar oxå.
Haldex
Dessa är väl rätt så pålitliga vad jag förstått?
Inget annat som är vanligt och kostsamt förutom vanliga slitdelar så som bromsar, bussningar osv.
Tack på förhand!
Mvh Martin
man som xc70 ägare kan råka ut för.
Automatlådan
Vad kostar en sådan utbytes. Har för att jag hört 20-25'000kr (material) för en vanlig V70 utan awd.
Stämmer även detta på en xc70 eller är dessa dyrare än så?
Vinkelväxel
Dessa är ju en svag punk på AWD modellerna. Har xc70 D5 efter 03- samma problem som de
tidagare modellerna verkade ha? Har hör pris på hylsa för strax över 1000-lappen men är det mer vanligt att
hela axel också rasar ihop? Vad kostar en utbytes / ny vinkelväxel?
Stötdämparna med nivomat
Har alla xc70 2003-2007 nivomat? Har hört att dessa krånglar en del och behöver ersättas med nya.
priser på 8-10'000kr per par bak. Stämmer detta? Har dock hört att de går att ersätta med vanliga fjädrar oxå.
Haldex
Dessa är väl rätt så pålitliga vad jag förstått?
Inget annat som är vanligt och kostsamt förutom vanliga slitdelar så som bromsar, bussningar osv.
Tack på förhand!
Mvh Martin
- By rednaxela