Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har just i våra -20 nu bytt blinkertsspak. Det tog en kvart o nu funkar ljustutan som den ska. Min förra blinkertsspak var troligen utsliten i kontaktdelen, o det medförde att helljus/x-ljus lite då å då slogs på redan i ljustuteläget, alltså innan man "drar igenom" till helljusläget.

Mvh
Användarvisningsbild
av JRS
detta är nog en sk. "volvosjuka" det verkar som större delen av äldre s80/v70 har detta fenomen,,jag har det åxå, har kollat lite, det verka som sagt vara ett mekaniskt fel,, inget med mjukvara,,det utesluter väl tyvärr möjligheten att hitta nåt vettigt på skroten,,,
Användarvisningsbild
av JRS
blev lite konstigt formulerat,,vad jag menar är att eftersom de flesta bilar har detta problem så är det svårt att hitta felfria grejer på skrotade bilar.......
Bosa skrev:Samma beteende på min V70 -05. Är de dyra de där blinkersspakarna?
Njaee, 650 pix på Volvo tycker jag var ett relativt ok pris.
Användarvisningsbild
av Bosa
Aha, inte mycket att orda om mao. Då ser jag ingen anledning att jaga spak på skroten, köper jag en ny får jag ju dessutom garanti samt 3 års reklamationsrätt. :)

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]