Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av smärgel
Hej!
Har ett irriterande oljud från min dieselvärmare som jag tror kan bero på att turbulatorn sitter lite snett (eller löst) så att det tar i lite nånstans. Ibland är den helt tyst i en halv minut men sen är det där ljudet tillbaka igen. Är det nån fara att jag bränner fläktmotorn eller liknande om jag låter det gå eller bör jag genast skruva isär och kontrollera. I övrigt går den klockrent dvs startar direkt och ryker inget alls vid start eller stopp.
Det låter som fläktmotorn har börjat lossa, inte helt ovanligt. Ta isär o skruva åt.
kan vara turbulatorn också men den sitter inte så nära nåt så att den tar i, en skramlar nog
bara för att den sitter löst isåfall.
Lika bra att taisär o fixa det nu, du lär ju få göra det snart änndå.
//Peter
Tack för tipset! Gick faktiskt ner i går och demonterade fronten och drog igång värmaren för att lyssna lite närmare på ljudet. Då upptäckte jag att jag genom att skjuva bränsleslangen lite i sidled kunde variera ljudet och få det helt tyst. Troligen har han som monterat värmaren (jag...) varit ovarsam vid motering och böjt bränsleröret en aning så att det tar i turbulatorn eller annat där inne. Nu är slangen fixerad så den är helt tyst. Låt oss hoppas att den förblir tyst annars får vi väl öppna värmaren framöver.
Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr