Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JRS
Hej,,tänkte montera bort delar av konsollen mellan framstolarna, armstöd, mugghållare mm. bilen är en v70 01,,
gärna om nån har bilder eller nån sprängskiss,, jag har ett irriterande knarrljud nånstans i armstödet...tack på förhand...
av Tartryffel
Mittkonsollen sitter med två skruvar under pennhållaren (lossa med ett falsben) framför växelspaken, och två skruvar under "mattan" i förvaringsfacket. Sen måste man förstås bort med damasken till handbromsen samt släppa på plasten kring växelspaken, det är clips och dem känner du (bänd försiktigt med ett falsben).

Var noga med att inte tappa de främre skruvarna, de sitter skruvade snett framåt och trillar gärna ner i bilens innandöme. Använd en kraftig magnetmejsel eller butyltejp.

Jobbet som helhet är rätt enkelt. Det kluriga, om något, tycker jag är att lyckas sätta tillbaka handbromsdamasken igen, Man måste liksom korva den åt fel håll när man ska dit med den.
Användarvisningsbild
av Volvo4life
Hade själv ett sådant ljud, men istället för att demontera mittkonsolen sprayade jag rejält med silikonspray! Mycket enklare och ljudet har inte hörts sen dess!!!!
Användarvisningsbild
av JRS
hade bort mittkonsolen,,smorde med armaturfett, funkar bra på plast och gummi,,varar dessutom länge,,,..
Styrservo V70 2010

Det finns en tryckgivare på servon som g&ari[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]

Ser att du har en 2021, och då har du bara &[…]

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]