- lör 13 nov 2010, 18:48
Fått min bil nu och den går bra. MEN när jag kör sakta så gnisslar det så jag blir tokig.. Det är vänster bak.
Känner man på fälgen så är den varm, (går dock att ta på)
Gissar på att bromsarna inte går in helt,
Har skruvat bort och kört lite 5-56 på cylindern. kan inte se något rost.
Men ändå så ligger det på.
När jag bromsar dock så slutar det gnissla.
Så åter igen hade jag bort däck o denna gång hade jag bort klossarna tänkte kanske det kommit skit i mellan eller något. men ikke.
Så min fråga är vad gör man? Dra på nya skivor och klossar samt handbroms? dock så är skivorna nya. klossarna sådär.. dock inte dåliga.
Tror inte det är bra att fälgen blir varm.
Har dock inte kolla handbromsen än kanske kan vara dom? Dock så funkar handbromsen som den ska.
Bilen är en volvo v70 2.5t -04 automat.
Om nu jag ska byta skivor o klossar vad rekommenderas är det volvo orginal som gäller? behöver inte ha någe raceing saker nu bara de är anpassat. o passar:)
Känner man på fälgen så är den varm, (går dock att ta på)
Gissar på att bromsarna inte går in helt,
Har skruvat bort och kört lite 5-56 på cylindern. kan inte se något rost.
Men ändå så ligger det på.
När jag bromsar dock så slutar det gnissla.
Så åter igen hade jag bort däck o denna gång hade jag bort klossarna tänkte kanske det kommit skit i mellan eller något. men ikke.
Så min fråga är vad gör man? Dra på nya skivor och klossar samt handbroms? dock så är skivorna nya. klossarna sådär.. dock inte dåliga.
Tror inte det är bra att fälgen blir varm.
Har dock inte kolla handbromsen än kanske kan vara dom? Dock så funkar handbromsen som den ska.
Bilen är en volvo v70 2.5t -04 automat.
Om nu jag ska byta skivor o klossar vad rekommenderas är det volvo orginal som gäller? behöver inte ha någe raceing saker nu bara de är anpassat. o passar:)
Kör en Volvo V70 2,5T -04
- By IsshinAshina