Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av masen
Hej
Är det svårt att byta högre yttre styrled?
Likaså ställa in ljusbilden(xenon), besiktningen sa att de inte får göra det längre, pga. starka strömmar isamband med xenonlampor.
Hur gör man?
Ändras hjulinställningen om man byter styleden?
Bil: XC-70 06:a (10 000mil)
Har en MB (95:a)som gått 30 000, aldrig haft problem med styleder eller hjullager(som jag fick byt efter 6000 mil),
kvaliteten på moderna bilar verkar sådär!
av jockep83
styrleden är lätt att byta, hjulinställningen behöver inte ändras om man är noggran när man byter..... men hjulinställning kan du ju ändå göra för du vet ju inte om den ändrats:)
Användarvisningsbild
av hollan
masen skrev:Gjorde en 4- hjulsinstillning för en månad sen, känns lite surt att göra en ny igen!
då hade jag kört tillbaka till stället som gjorde hjulinställningen för då har dom (glömt) kolla glapp i styrlederna en styrled blir inte så sliten på en månad så bes ger en 2a om den inte rullar som taxi :D
Användarvisningsbild
av CarMan
Jobbet är inte facmanamässigt utför om dom inte först kollar efter glapp innan man gör inställningen. så det jobbet kan du reklamera.

Byta styrled kräver ALLTID hjulinställning, hur noga du än är. punkt slut.
av Motörhead
Håller med Carman, du ska göra en hjulinställning efter byte. En granne byte på sin 01 ihop med en bilmek, de tyckte de var så noga så. Sen åkte han till fjällen och hem och hade då slitit ut framhjulen helt. 2 nya däck kostar lite mer än en hjulinställning.
Sen kan jag hålla med om att du ska reklamera det förra jobbet.
av masen
Ok på styrleden, är det vanskligt att ställa ljusbilden( xenon), bilprovningen fick inte pilla med ljusbilden pga. "starkström"!
Användarvisningsbild
av CarMan
masen skrev:Ok på styrleden, är det vanskligt att ställa ljusbilden( xenon), bilprovningen fick inte pilla med ljusbilden pga. "starkström"!
man gör presis som på en bil utan xenon o det finns ingen som helst risk att få ström isig när man gör det. (men du ska inte stoppa in tungan innen vid lampan när du tänder xenonljuset, då kan du få en stöt)
Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]