Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ank9
Är nu inte hemma, men innan jag åkte hann jag kolla kladd vid servopumpen, men det var rent och fint. Remmen är också ordentligt sträckt. Anmärkningsvärt är dock att detta fel inte har återkommit sedan i fredags och bilen har under denna period körts i samma omfattning som vanligt...
av ank9
isak skrev:hej
tråkigt för er.hoppas det inte är kostsamt.
du kaske är snäll och medd- oss övriga var felet är
isak
Jag har inte hört av mig i den här tråden eftersom problemet försvann utan att åtgärd vidtogs. Problemet har sedan dess varit bortglömt fram tills i förrgår (drygt två år senare) då det återkom.
Nu skall bilen strax in på service så jag skall be att de läser av felkoderna och ser om de kan hitta någon förklaring som jag kan återkomma med... :)

Det jag funderar på är om det kanske kan vara batteriet som har fått nog? Det har suttit i sedan bilen var ny 2003.
Tycker att strålkastarna lyser något svagare på tomgång än när man varvar upp motorn lite. Inte mycket utan bara en liten skillnad. Samma sak gäller kupébelysningen...
Intressant att det bara skiljer 4 dagar på datumet...kanske är det något som påverkas av väderförhållanden...? Nu minns jag ju inte vad det var för väder i mitten på november 2008 men många fel uppstår oftare vid olika årstider. Ett exempel är glapp i startmotorns signalkabel som ofta uppträder tidig höst. Min gissning är att det är på grund av fukt kombinerad med lite lägre temperaturer.
Styrservo V70 2010

Det finns en tryckgivare på servon som g&ari[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]

Ser att du har en 2021, och då har du bara &[…]

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]