Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andrews30
Tjena har eftermonterat infällbara backspeglar . Problemet är att dom inte synkar med varandra, den ene fälls in den andra ut. Har provat med å rycka en säkring osv.. Även koplatt ur ena spegeln....???? Men dom vill inte synka med varandra..
Användarvisningsbild
av Kaxe
har du gjort bilen strömlös genom att koppla ur batteriet, det hjälper i alla fall på min dom gånger dom blir osynkade vilket händer 2-3 gånger per år
av Fred
Jag har märkt att man inte får vara för hetsig med dessa speglar. Har man tryckt på knappen så måste speglarna få lugna ned sig lite innan man kan kan trycka igen. Stressar man speglarna så kan de hamna i osynk.

En avläsning och radering av felkoder mha PPC avhjälpte de gånger mina hamnat snett. Det lustiga är att inga backspegelrelaterade koder finns... :roll:
Användarvisningsbild
av Lankhor
Gammal tråd men Ändå..:)

Det är tydligen ett vanligt fel iaf. Till min XC90 T6 fanns det en hänvisning till hur man återställer dom.

2. Folding sideview mirrors (option)
Press the button and release it to fold the sideview mirrors in or out. On certain models, when the button is pressed, there may be a long pause before the mirrors move. Pressing the button again during this pause may erase your first button press. If this happens, wait ten seconds and press the button one more time. The mirrors cannot be adjusted during the first ten seconds after they have been folded out.

NOTE: If the sideview mirrors have been inadvertently pushed out of position (in a car wash, parking lot, etc.) manually return them to normal position. If mirror adjustment does not seem to operate after manual folding, reset the folding mirrors as follows:

# Turn the ignition key to position II.
# Manually fold the mirror(s) to the normal position.
# Press the button to fold both mirrors in.
# Press the button again to fold the mirrors out to their normal position.
av Fred
Lustigt att du skriver i den här tråden just nu Lankhor! Jag var nämligen på väg att leta upp någon tråd att skriva i då jag tycker att mina speglar hoppar i osynk oftare och oftare. Detta är mycket irriterande eftersom jag alltid måste fälla in speglarna när jag parkerar hemma. Om jag då har lite bråttom när jag ska iväg nästa gång och speglarna synkar ur sig så kan det bli väldigt stressigt att hinna upp till lägenheten för att hämta PPCn och nolla koder.

Är det någon som vet varför speglarna synkar ur sig?

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]