Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har just köpt en s80 2002. Den har en HU 601 stereo. Jag undrar om det finns en stöldskyddskod eller liknande på dessa? Eller startar den utan någon åtgärd om man haft batteriet bortkopplat?
Jag har tänkt montera Biltemas backvarnare. Jag har tänkt borra hål för sensorerna i den svarta delen som ligger på stötfångarens översida. Hur monterar man bort den "svarta delen" måste man lossa hela stötfångaren?
Senast redigerad av 1 Arnold, redigerad totalt 0 gånger.
Det finns inger radiokod. så du kan ta bort batterikabeln utan att vara orolig
Tack för svaret CarMan. Är det någon som kan svara på min fråga om att montera backavarnare?

Jag har tänkt montera Biltemas backvarnare. Jag har tänkt borra hål för sensorerna i den svarta delen som ligger på stötfångarens översida. Hur monterar man bort den "svarta listen" som ligger ovanpå stötfångaren, måste man lossa hela stötfångaren? Eller ska man montera sensorerna nere på stötfångaren?
Det krävs nog att du tar ned kofångaren för att kunna montera backvarnarna. Det kräver ju lite kabeldragning och annat och tar du bara bort den svarta listen så blir det nog lite knepigt att få till. Det är mycket enkelt att ta ned kofångaren vilket underlättar arbetet väldigt mycket.

Den svarta listen tar du enklast bort genom att bända bort den med ett fiskben/falsben.

I övrigt kan jag säga att Biltemas backvarnare fungerar utmärkt! :D
Inte i den svarta listen väl greeeken? Det är där TS vill sätta sina sensorer. På min -02a hittade jag inga märken på insidan alls...så det blev att ta till det gamla hederliga måttbandet! :D Mät två gånger (eller fem som jag gjorde) och borra en gång! :wink:
Fred skrev:Det krävs nog att du tar ned kofångaren för att kunna montera backvarnarna. Det kräver ju lite kabeldragning och annat och tar du bara bort den svarta listen så blir det nog lite knepigt att få till. Det är mycket enkelt att ta ned kofångaren vilket underlättar arbetet väldigt mycket.

Den svarta listen tar du enklast bort genom att bända bort den med ett fiskben/falsben.

I övrigt kan jag säga att Biltemas backvarnare fungerar utmärkt! :D
Det låter ju bra att det är lätt att ta ner kofångaren. Kan du beskriva hur man tar ner kofångaren så vore jag tacksam?
Vad menar in med markering, är det markerat på kofångarens insida var man ska borra hål för sensorerna?
Hur man tar ned kofångaren är beskrivet på forumet så gör en sökning.

Det finns tydligen markeringar för sensorerna instansat på insidan av kofångaren på en del bilar, andra har det inte. Jag kunde inte hitta några markeringar på insidan av min -02a vilket ju är lite märkligt eftersom greeeken har en -01a...kan det vara skillnad på S60 och V70 kanske...?

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]