Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mahberg
Magnus308 skrev:Jag har alltid tyckt att min S60 har mycket vägljud och jag bytte nyligen däck till Pirelli P7 Cinturato som ska vara ganska tysta men det låter fortfarande för mycket.
Tänkte lossa plast innerskärmarna och klä in dom med butylmattor det borde dämpa ljudet rätt bra.
Har också P7 på min S40 -06. Funkar fint på nya och släta vägar och det är knäpptyst, men på motorväg är det lika mkt vägljud eller mer som alla andra däck. Ska testa Nokian nästa gång, dem flesta däcksnubbar jag har pratat med säger att dem är absolut tystast.
Användarvisningsbild
av CarMan
KarlMagnus skrev:Har en S 80 årsmodell 00 med 170 hkrversionen.
Har vägljud fram som skiftar med vägunderlaget.
Vid ny fin asfalt hörs inget, medan den grövre asfalten hörs rejält i kupén.

Har fått kollat hjullager som var ok.
Däck ok.

Hur kollar man så däcken är OK (skulle vilja lära mig det)

i min hjärna fins bara däcken som kan ge väg ljud.

sen finns det ett specefikt mulrande ljud som går att minska med gummi mellan lägg på fjädrar, men det är inte normalt vägljud.

har bilen hårdare bustningar än volvo orginal så kan det alla gånger ge mer vägljud.
av franky
hej
jag har lagt ner lite pengar på ljus isolering och det lönar sig!

det dom gav mest på min bil var att lägga butyl-mattor på hatthyllan och framför allt reservhjulsbaljan !
tro det eller ej men plocka bort allt i baljan och knacka på den så hör man att den låter som en trumma ifrån Jamaica.
av KarlMagnus
Ska testa när vinterdäcken åker på. Kan ju som Carman säger vara däcken
även om de är skapligt nya och med bra mönster samt att det är Michelin.
av kågewatt
KarlMagnus skrev:Har en S 80 årsmodell 00 med 170 hkrversionen.
Har vägljud fram som skiftar med vägunderlaget.
Vid ny fin asfalt hörs inget, medan den grövre asfalten hörs rejält i kupén.

Har fått kollat hjullager som var ok.
Däck ok.
Jag har också upplevt högt vägljud på min s80-04 .Det är Continental conti premium.....MEN! jag har
likadana däck på en Bmw 525 touring-92 och där upplever jag inte alls samma höga vägljud,tvärtom
så är det en ganska stor skillnad.

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]