Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emil_yttervik
min bil missar ibland starten när den är varm/halvvarm. den tänder till men inte mer.
det händer lite då och dår men inte alltid, nån som har nån ide vad det kan vara för bekymmer?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara något med bränsletillförseln. Ha en burk startgas med dig i bilen, när du har problemet nästa gång så spraya då lite atartgas i insugskanalen. Startar då bilen så har du problem ned bränsletillförsel.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av CarMan
beskriv bätter!

du vrider på nyceln, vad händer? går startmotorn i 3 sek o den tänder till, du släpper nycekln o motorn dör?
eller släper du inte nyckeln o den tänder inte mer fast du kör mer på starten (den har bra snurr o du nöter i 20 sek) ??? nörsök beskriva noga!
Ok, jo man vrider nyckeln som vanligt efter typ 2 sek (som vanligt) så stånkar den till (precis som vanligt) sen släpper jag nyckeln,då dör den (går typ en sekund eller nått. tar om och då smäller den igång.
Användarvisningsbild
av CarMan
om du håller in nyckeln i 1 sek till startar den då normalt, eller stannar den även då?

Kan ju var så att du har luft i systemet. Men då brukar som var svårstartade efter att den stannat.
Användarvisningsbild
av CarMan
Det kan ju var glödningen som spökar, även om det är ovanligt, då borde den betesig sådär.
mjo, det är ju typ 1 på 20 starter som det händer, och alltid när den är halvvarm eller varm.
och man vet ju inte när det kommer att hända, så jag vill ju inte tokgnugga varje gång jag startar bilen... tack för svar
skule ju kunna vara nån givare till glöggningen som spökar eller?

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]