Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej...

Har en lampa för positionsljus som sitter utanför blinkersen, ser ut som jag måste montera loss lamphuset för detta. Är det någon som vet hur man lossar den smidigast. Hur gör de på verkstaden. Låter långsökt att montera ner hela fronten för att byta en liten 5W lampa. Hur tänkte volvo där igentligen???

Tacksam för snabba svar.

Martin
pannecke skrev:Hej...

Har en lampa för positionsljus som sitter utanför blinkersen, ser ut som jag måste montera loss lamphuset för detta. Är det någon som vet hur man lossar den smidigast. Hur gör de på verkstaden. Låter långsökt att montera ner hela fronten för att byta en liten 5W lampa. Hur tänkte volvo där igentligen???

Tacksam för snabba svar.

Martin
vad menar du?
menar du på framsidan? För där har du ju kåpa på baksidan som du bara skruvar loss.
har du kollat manualen?

/Johan
Hade samma problem när min bil var ny. Dock så hittade jag det tillslut, längst in mot sidan bredvid blinkersen är där ett hål i plåten, där inne hittar du en "plastflik" som du ska vrida. Detta lilla plasthandtag är själva lamphållaren som man plockar ut. Min var knäckt och var därför svår att upptäcka. Läs i manualen så förstår du nog.

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]