Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Ny på detta forum, trots att jag för tillfället kör en 245:a -85. :wink:

Hoppas att ni ska kunna ge mig några tips och lite hjälp inför ett eventuellt köp.

Jag har fått ett erbjudande att köpa en svart Volvo V70N 2,4T 200hk -01 som har gått strax över 30 000 mil. Priset är, vad jag förstår, otroligt bra och är satt till 30 000 SEK (finns till och med prutmån).

Bilen tillhör en släktings ingifta släkting (om ni förstår vad jag menar :???: ) som jag aldrig träffat. Mannen som kört den gick hastigt bort så änkan vill nu enbart bli av med den då hon inte behöver den. Det jag vet om bilen är att den gått som pendlarbil, full servicebok och har enbart 1 ägare. Det ska vara dags att byta kamrem enligt serviceboken. Skall vara i fint skick enligt min släkting som agerar "mellanhand". Väntar på bilder, jag bor i Norge så kan inte bara åka och kolla på den över dagen.

Vill att den skall gås igenom grundligt av fackman före köp så har begärt att den skall M-testas (M-Test Plus).
Min fråga till er är om det är något övrigt, som inte kommer fram under ett M-test, man bör vara vara uppmärksam på? Kända problem med modellen? Vet att det är en tidig version av V70N, men förhoppningsvis har de flesta av eventuella barnsjukdomar blivit åtgärdade då den gått så pass långt.

Tankar?

MVH Kim
Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]