Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne3
Fins det saker man behöver va extra observant med på denna modell
Har tänkt köpa en 99-01:a max ca 12000 mil
skulle vara glad för ris och ros av denna modell
ev länkar till sidor som som rör detta vol:-)
mvh Janne
av Anbo32
Hej Janne,
Jag har precics köpt en och varit i samma sits som du. Köpte en 2002:a på 13,000 mil - jag ville ha DVD-RTI och den kom 2002.
Jag sökte runt på de flesta siter; en bra är http://www.bilprovningen.se och vidare till länken http://begbilguiden.bilprovningen.se/

Jag gjorde också en sammanställning av priser kontra mil per årsmodell; jag skickar gärna det excelarket om du vill.

Priser och bilar sökte jag på blocket, volvocars, vibilagare, bytbil.com, bilia, m fl.

Kompletta serviceböcker så långt möjligt. Har för mig att spindelleder är en öm punkt på dessa bilar.

/Anders
av s80 t6 executive
Janne3 skrev:Fins det saker man behöver va extra observant med på denna modell
Har tänkt köpa en 99-01:a max ca 12000 mil
skulle vara glad för ris och ros av denna modell
ev länkar till sidor som som rör detta vol:-)
mvh Janne
"Janne" köp en 2002:a,motorn blev lite större till 2,9 än gamla 2,8.Jag har
även hört att växellådorna -01 och bakåt inte är bra.Jag köpte sommaren
-03 en Executive III -02 och den hade då gått 4000 mil,nu har bilen gått 7000 mil och jag har inte haft några problem hitils.mitt råd är satsa på en
Executive du får lite till för pengarna,i min finns bl.a DVD i baksätet med skärmar i nackstöden,det finns även trådlösa hörlurar som medföljer.
Skinnklädseln är special och den går inte att få till någon annan Volvo än
Executiven.TV/NAVI/RTI uttag för dator,playstation m.m m.m bensinförbrukningen ligger på 0.84/l landsväg 1,7/l stad 1,13/l bland.
Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker j[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]

ok, lite som jag misstänkte då.......