Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När Volvo uppdaterade volvocars.se tidigare i veckan passade man på att ta bort en massa gammal matnyttig information, bl a begagnatbroschyrerna man kunde tanka hem som pdf.

Min far är på jakt efter en hyfsat ny V70N och vi behöver koll på utrustningsnivåerna, men nu är broschyren omöjlig att hitta på nätet...

Någon som har eller vet var man kan finna Volvos begagnatinfo om V70N, 2003-2005?

Tack på förhand...
Användarvisningsbild
av ziaal243
jag kan lite i huvet. Vill du veta ngt specielt?Det fanns Business och Addition paketet, B+ komm under 2004, som innehöll Stereo pkt 608, regnsensor samt Bi-xneon lysen.Stora skillnader mellan Business och Addition pkt är larm, fjärrkontroll för stereon i ratten, säten(halvläder i B. men textil/konstläder i A.), dimljus, läder ratt och lite annnat. Priset för Addition var 10 000 men för Business var 23 000, men Volvo hade ofta mkt rabbater så man fick Addition pkt gratis. Addition pkt är densamma i MY2007 som i bilmodeller 03-05. Är det något så är det bara och skriva så hjälps vi åt.

Lycka till
Användarvisningsbild
av hj
Det är min 61-årige far som letar bil och jag vet att han helst vill ha papper så han kan läsa sig till vad som ingick men tack för hjälpen, nu vet iaf jag vad jag ska kolla efter när jag söker - eftersom han själv är rädd för datorer... ;)
Användarvisningsbild
av ziaal243
Jag förstår, ska leta senare och kan mejla det till dig. Skriv dín mejl adress så går det mkt lättare.
Användarvisningsbild
av hj
Äntligen!!!
S 60 T5

Har stött på en hel del SPA-bilar med y[…]

Fel efter byte VVT

Aha, trodde den skulle vara med och låsa mot[…]

Körde en SAAB 9 3 på akylatbensin i c[…]

Vilken mjukvara har ni?

Det är ju inte alla som släpps OTA, […]