Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
Rillee skrev:Man borde dra iväg ett mail till Volvo
'

Jag tänker faktiskt fokusera på en Volvos kärnvärden - Säkerhet - eller i detta fallet bristen på säkerhet
Som jag skrev tidigare, vad händer i 110 på vinterväglag då ett bakhjul helt plötsligt låser
Så jag kommer att skriva till Volvo i frågan
av lennart lundberg
Hej igen!

Som jag skrev tidigare så har jag bytt dessa bromsbackar.
Bilen köpt på Bilia Haga Norra med MAXITYRYGG.
Kvalitetstest ”Bromsar och bromssystem är kontrollerade”.
Ren bluff speciellt när de känner till detta problem.
Jag drog i handbromsen vid färd, en vecka efter köp. Tvärnit på det hjulet som bromsbelägget var löst.
De skulle betala utlägget för backarna. Jobbet stod jag för, eftersom det redan var utfört av mig.
Ingen återbetalnig efter tre månader.
Ett handbromsproblem som har fanns redan på 940 som beg. bil.
Att Volvo skulle göra någon förändrig, tror jag inte på.
Låt en tidning ta upp detta viktiga problem och vad det nu kan orsaka som en trafikfara, tror jag mera på.

Lennart
Användarvisningsbild
av Rillee
Vi får väl skriva till http://www.vibilagare.se kanske kan de göra någon artikel om eländet
av lennart lundberg
Hej igen!

Det är själva handbromsbackarna som är dåliga, limmet släpper. Så denna del hjälper inte i detta fall.
Jag kan tänka mig att kanske Vi Bilägare är intresserade om någon orkar kontakta dem och hålla i tråden, eftersom de för ett per Nr. sedan skrev just om Volvo (Bilia).

Lennart
av Sjöle
Det är just limningen av banden som brister. Det är viljan det brister hos Volvo. Stoppklacken är en sak. Följdfelet det gäller. Risken för en olycka plus alla kostnader. Skriv till Vi Bilägare är ett bra förslag. Det brukar hjälpa.
av Cedrix
Jag tröttnade på volvos bromsband och köpte på autoexperten i våras. Dom höll i hela 4 månader innan beläggen släppte. Dom var ännu sämre. Nu har jag köpt nya på skruvat.se får se hur länge dom håller.
av -94 9000 2,3T cse
Jag skulle vilja läsa Carmans åsikter om detta med eländet med Volvos bromsbackar. Dels för att han har generellt bra koll fast också för att han hyllar Volvo original parts rejält.
av inkognito
Det är väl kinaproducerat skräp i volvo original, som allt annat.
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]