Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alucinor
Alla XC70N grillar passar din bil. Att tänka på också är att med faceliften -05 fick grillen ett grövre utseende med en ribba mindre, både vågrätt och lodrätt. Denna grill skaffade jag till min -03.
av llesrof
Vänta lite nu... grillen från en XC70 passar väl inte alls på en V70N? XC-grillen är större. Hade den passat så hade vi sett XC-grill på var och varannan V70, ungefär som man gör på S70 och första generationens V70.
Användarvisningsbild
av Alucinor
llesrof skrev:Vänta lite nu... grillen från en XC70 passar väl inte alls på en V70N? XC-grillen är större. Hade den passat så hade vi sett XC-grill på var och varannan V70, ungefär som man gör på S70 och första generationens V70.
Är det så? Ja, nu blev jag osäker... å andra sidan tycker jag att jag ser xc-grillar V70N till och från. Men det kanske inte är original.
Användarvisningsbild
av Alucinor
Norris skrev:XC grillen är både bredare och högre. Vet för jag har monterat en på min bil....
Då har man fått lära sig nåt nytt! :-)
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Man msåte kapa något fäste och fästa den med typ silicon eller liknande fästmaterial enligt detta eminenta forum.
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]