Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av simpan
Jag köpte en därifrån å den fungerar perfekt :-)-) Jag har en -06 med Hu-650 å det tog 5 min att montera den!
Användarvisningsbild
av opA
gson81 skrev:Jag köpte en fm sändare från teknikmagasinet som jag kan rekomenderar ( iZound FM-sändare FMT-350 ).
Den tar usb minnen som är rätt bra och sen så ser du låt texten på radion ( Funkar dock inte på alla).
Jag har en likadan som används i min V50 och ljudet är superbt, smidigt som tusan med USB och.. inga nackdelar alls ! :)

http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=prod ... tnr=100317
av index
Tycker att det är smidigare när man kan styra med rattknapparna.

Beställt och betalat från auxadapter. Hoppas man får den nu :)
av Henryk
Men grejen med auxadapter är ju att den kopplas via hörlursingången, alltså ingen laddning av ajfånen och ingen styrning via rattknappar mm...
av index
Hmm.. Men är det inte så att den blir som en "cdväxlare" och på de viset så kan man byta låt/höja och sänka volymen?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Har provat många FM-Sändare och de har fördelar som billiga och enkla att koppla in, men ljudet är ju ingen höjdare, bla pga att FM mottagaren i stereon inte är någon höjdare. Har man high performance högtalare märks det ännu mera.

En AUX adapter gör ju underverk vad gäller ljudkvalite.

Men om man är nöjd med ljudkvaliten på Hit-Fm och NRJ så är det ju ett helt klart ett alternativ med FM sändare.
av Henryk
index skrev:Hmm.. Men är det inte så att den blir som en "cdväxlare" och på de viset så kan man byta låt/höja och sänka volymen?
Funkar ju bara om ajfån är inkopplad via det nedre "data"-urtaget - eller ? Det går ju att byta låt och styra volym via headset - så det beror på hur smart auxadapter.se är - men står inget om detta på hemsidan...
av index
Tänkte faktiskt använda en ipod, men det borde vara exakt som kontrollerna på fjärren som man kunde köpa till förrut?
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]