Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av megga
Hej!
Skulle skaka ur mattorna i bilen idag och när jag lyfte på mattan vid pedalerna vid förargolvet så såg jag att det var blött där. Kändes riktigt blött tyvärr, smakar och luktar inget om det. Bilen har stått stilla sedan i tisdags . Har volvos original gummimattor och det har inte varit blött ute när jag kört heller.

Nån som vet vad det kan vara?

MVH Magnus
Användarvisningsbild
av Alucinor
I värsta fall har du läckage i värmepaketet. Men då borde du känna smak på vätskan... Har du ok nivå i expansionskärlet?
Någon annan kanske har någon annan idé vad det kan vara?
av Mich
Jag hade blött under min i våras, efter jag köpt bilen. I mitt fall så var det rätt nära fästet till mattan. Så förre ägaren hade nog dragit in en del snö. Jag hade haft bilen ståendes i garaget (varmt) i några veckor innan jag upptäckte det. Jag tror det tar lång tid innan vattnet torkar. Gummi mattan stoppar uppåt. Neråt är det matta med några millimeter långa hår. Denna matta tror jag är tät neråt och suger inte åt sig vatten.

Låt det torka och lukta ordentligt på det. Kolla sedan efter några veckor igen.

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]

Fortfarande inga felkoder. Sen upptäcktes de[…]

Om man inte kan göra det själv skulle ja[…]

Jag hade motsvarande problem en gång i tide[…]