Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

V70N 2.4T -03 med Bi-Xenon

Jo det är så att helljuslampan i instrumentpanelen inte lyser ibland när man sätter på helljuset. Vad kan det bero på? Ibland så fungerar den direkt och ibland så kan den tändas medans man har helljuset på.

Nån som har en idé? :roll:
av Arne
Det är instrumentfel. Någon lödning sitter inte som den ska. Hade liknande problem med min S 60 D5 -02, det eskalerade till att klockan började skena, färddatorn slutade fungera och slutligen frös alla mätarnålar i ett läge. Det slutade med att jag fick köpa ett nytt instrument.
Användarvisningsbild
av Funk
hammerin skrev:Hej!

V70N 2.4T -03 med Bi-Xenon

Jo det är så att helljuslampan i instrumentpanelen inte lyser ibland när man sätter på helljuset. Vad kan det bero på? Ibland så fungerar den direkt och ibland så kan den tändas medans man har helljuset på.

Nån som har en idé? :roll:
Med största säkerhet bara en trasig lampa, jag hade precis samma fel för något år sedan och bytte bara lampan. Och tro det eller ej, men min DIM fungerar fortfarande felfritt... :)

/Thomas
av hammerin
Funk!

Om det är så lätt som en lampa som börjar ge upp så har du gjort min dag!!

Kändes ju lite halvmysko om hela mätarhuset skulle ge upp bara för att den lampan börjar krångla :shock:

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]

Fortfarande inga felkoder. Sen upptäcktes de[…]

Om man inte kan göra det själv skulle ja[…]

Jag hade motsvarande problem en gång i tide[…]