Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Radion som sitter i bilen fungerar inte. En dag slutade den fungera, den startar ej.

Bilen är en volvo lastbil, och radion ser ut så här: http://image.bayimg.com/daohbaaci.jpg

Först och främst tänkte jag ta bort radion för att kolla med spänningsmätare om den får ström. Problem 1, hur gör man? Det sitter 4 hål på sidan som bilden visar, men det finns inga skruvar där. Är detta lätt att kolla, dvs en tydlig plus och minuskabel på baksidan?

Det står något om anti-theft på radion, kan den ha gått igång av misstag och vägrar därför starta? Hur återställer man den?

Andra idéer?
av Fred
Den här frågan har hamnat i lite fel kategori...men jag kan i alla fall svara på första frågan:

De fyra hålen är till för specialverktygen som stereon levererades med, det är som två ståltrådsbågar som man stoppar in varpå spärrarna som håller fast stereon lossar. Sen är det bara att dra rakt ut.

Hur det ser ut bakom stereon har jag ingen aning om men jag gissar att det är ganska lätt att se vad som är positiv och negativ matning.

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]