Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag behöver fylla på ATF olja i min automat. Hur mycket är det mellan hot och cold i dl? Såg på en länk härifrå´n om en böjd metallslang som man sätter i hålet för ATF-olja. Har ni något annat tips? Har volvo en sådan som man kan låna tror ni eller gör de som med motoroljan?

När man byter olja helt samt filter måste man göra en nollning av oljekvalitetsgivaren?
Jag "stal" frugans samtliga kökstrattar som låg i varandra,sedan byggde jag uppåt med dessa.... jag blev glad, frun något mindre glad....:D
dieselmagnus skrev:Jag kanske tänkte ta en ketchupflaska och spruta in oljan. Frugor blir aldrig glada när man lånar deras grejer. :D
påfyllningen sitter ju så långt ner, oljestickan sitter näst intil oåtkomligt och det är "naturligtvis" endast där som det skall fyllas på......som vanligt alltså
"Lagen om alltings jävlighet" :D
dieselmagnus skrev:På S80 sitter den rakt fram in ned vid förarplatsen, lättåtkommlig men den sitter nästan horisonellt. På min V70 sitter den rakt ned bakom lite bråte och då kan man ju tan en tratt med längre arm.
Du menar inte att oljestickan sitter nästan vertikalt ???? :D
Mäta spolarvätska fryspunkt

Om du inte har fullt i behållaren kan du j[…]

Lös list

Upptäckte idag att listen som är på[…]

Oj! Ett tag sedan. Glömt att svara. Bytte til[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]