Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

HejHej.

Jag har en Volvo V70 2.4 aut 01:a vars problem är att när jag svänger nästan fullt till höger så kommer det ett skorrande ljud precis som när antispinnet går in när man sprätter i snön. Samtidigt som ljudet kommer så kan även antispinn lampan blinka till några gånger och motorn stryps då precis som den ska när antispinnet går in.
Det spelar inte någon roll om vilken hastighet jag har heller men när jag testade koppla ur STC genom att trycka på knappen så försvann skorrandet och även antispinnet då såklart...

Det låter som ljudet kommer någonstans bakom instrumentpanelen men det kan ju säkerligen komma någon annanstans ifrån.

Så frågan är om det kanske kan röra sig om en givare som är på G att lämna jordlivet eller om det finns något annat som spökar... ??:-/

Men är tacksam för alla tips....//Ola
Börja med att få felkoder avlästa antingen om du har utrustning för det själv eller åk till lämplig verkstad för detta.

Mvh GK
Hade samma fel på min s60 t5,a 2001,a för ungefär ett år sedan så kan säga dig vad det är.... Betedde sig likadant exakt även när man stängde av antispinnen... Ljudet du hör kommer ifrån antispinn systemet som jobbar.... Hade dock ett problem med detta fle fick ingen felkod men sen en dag helt plötsligt fick jag det.... åkte direkt te volvo utan att stänga av bilen och läste av koden.... Första gången jag hade det var det när jag svängde höger och då var felet höger givare..... bytte sen perffa.... 1 månad efter fick jag när jag svängde vänster samma ljud... Köpte ny givare men hjälpte inte.... kollade lite nogrannare och såg att kransen var sprucken som givarn mäter mot....

Så kan vara dina givare som spökar eller möjligtvis kransen som spruckit.... det troligaste är kransen eftersom dom ger upp fortare än givarna.... Be volvo mäta upp din givare så får du svar direkt...
Mäta spolarvätska fryspunkt

Om du inte har fullt i behållaren kan du j[…]

Lös list

Upptäckte idag att listen som är på[…]

Oj! Ett tag sedan. Glömt att svara. Bytte til[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]