Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det ett skämt om att limma drivaxlar, vad är det för skit i dagens bilar, hur ofta skall man limma det, och hur våldsamt törs man köra, är hela bilen limmad ihop, nu börjar man bli orolig, vad har jag köpt egentligen.
inkognito skrev:Är det ett skämt om att limma drivaxlar, vad är det för skit i dagens bilar, hur ofta skall man limma det, och hur våldsamt törs man köra, är hela bilen limmad ihop, nu börjar man bli orolig, vad har jag köpt egentligen.

Det är inget skämt, Hade samma problem med min.
Numera använder vissa Volvo verkstäder fett på splinesen istället för lim för att få bort klickljudet och det verkar funka men jag vet inte hur länge.
Mina fettades för ett par veckor sedan och det låter inget ännu men innan dom fettades lät det rätt rejält.
Kör som du vill jag gasar friskt med min och fettet sitter kvar än så länge.
inkognito skrev:Är det ett skämt om att limma drivaxlar, vad är det för skit i dagens bilar, hur ofta skall man limma det, och hur våldsamt törs man köra, är hela bilen limmad ihop, nu börjar man bli orolig, vad har jag köpt egentligen.
Volvo limmade ihop min förra drivaxel med reultat att man inte kan ta isär skiten för en så enklet grej som att byta drivaxelgummidamask längre..... :-(O) :-(O) :-(O)

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]