Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av WS6
Hej jag blir tokig det ena felet efter det andra nu har ecc börjat att toka sej. Så här ser problemet ut ställer in tex 18 grader på ecc på båda sidor utblåset på förarsidan är kallt å fint å på passagerarsidan är det skållhett å ecc går för fullt hela tiden. Även om man tar ner till minus på passagerarsidan så är det fortfarande hett som bara den .Det verkar som det kommer värme även när jag stänger av ecc. På passgerarsidan varmt å kyla på förarsidan. Vad kan det var som tokar sej nu systemet fylldes på för ca två år sen. Snälla hjälp mej orkar inte sitta i bastu även i bilen på väg från jobbet :cry:

v70n-05
Användarvisningsbild
av wissel
Kan hjälpa till med gissningar :D
Du har ju kyla som funkar bra fast bara på ena sidan = Kylvätska i kompressorn = Troligen Okej
När du säger ecc går för fullt ? Menar du fläkten då ? Står den i Autoläget ?
Hur ser lilla gallret ut inunder radion ? Fullt av damm ? = tempsensorn som sitter där får inte in "referensluft" och vet inte vilken temp du har i bilen !
Kan du höra den lilla fläkten där ? Håll en liiten bit papper framför gallret, det skall då fastna då vet du att fläkten bakom snurrar.och suger in luft....
Du kan kanske behöva kalibrera dina fläktmotorer på Volvo verkstad ?!
Felkodsavläsning torde vara helt nödvändigt....Kompis med PPC ??
Du är hemlig med bostadsort så ingen vet ju om dom kan hjälpa dig med detta !!!!
:D
av WS6
ECC Står i Autoläget.
Är ej Fullt av damm.
Fläkten bakom snurrar.och suger in luft.
Var ute å tog en sväng då funka det som det ska :D men det tar väl en dag eller två sen ska det väl börja igen. Men mycket tack o bock för snabba svaret :)

v70n-05

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]