Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gelis
Min S80 T6 tappar turbotrycket, tror jag i alla fall. Den har blivit slö vid accerlation ibland kan man känna av en jämn turbokick. Men för det mesta så händer inget först, sen rycker det till och man känner att turbon laddar för att sedan lägga av. Blir ganska ryckigt acc.
Dessa ryck känns bara vid fullgas acc. Gasar man lita snällare tex vid en omkörning så så känns det inte, dock så upplevs motorn som slöare än normalt.

Är detta tecken på att magnetventilen ( även slangarna till denna) har sagt upp sig eller kan det vara något annat.

Finns inga felkoder (läst med PPC) men vad jag förstår av vad man läser här inne, så sätts inga felkoder på magnetventilen?
Senast redigerad av 1 Gelis, redigerad totalt 0 gånger.
av klima
JAg gissar på Intercooler Gummislangen. Hål som läcker.
Den som sitter mitt på motorn, där Over The engine plast rören kommer, för att sedan gå ner till Intercoolern. Ta loss den och kläm, när du letar hål.
av Gelis
Jaha nu är magnetventil och dess slangar bytta, skillnad direkt, nu hör man dom vinande turboaggregaten. Inget ryck vid accerlation.
Nu har jag inte kört så mycket, men som det ser ut och känns nu så var magnetventilen boven i dramat.
Gelis skrev:Jaha nu är magnetventil och dess slangar bytta, skillnad direkt, nu hör man dom vinande turboaggregaten. Inget ryck vid accerlation.
Nu har jag inte kört så mycket, men som det ser ut och känns nu så var magnetventilen boven i dramat.
:-)-) Godt og høre dette da grattis :mrgreen: Utrolig irriterende med slike feil!! :cry:

@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag li[…]

Om du inte gjort det ännu, ta loss den klena […]

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]