Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jacarl01
Jag ska byta stereo i mon s80 -00 försöker att hitta en "front" som passar för 2-din stereo men går bet. Försökte med vår lokala volvohandlare också men de bara velar och dillar om att det inte går att byta stereo för den kommer inte att fån någon ström pga datan i bilen!?! Finns det någon vänlig själ här som kan bekrefta dels att det går att byta stereo men även berätta var man får tag i en konsollfront runt nya stereon?
Användarvisningsbild
av gson81
jag har en v70 -01 och har införskaffat mig en annan front till stereon och det passar hur bra som helst, inga problem med datorn o ström, man måste bara skaffa en adapter till anten för annars passar den inte vanlig stereo. Jag köpte den i en bilstereo butik i norrköping, fast om du söker på nätet borde det finnas någon eller om det finns någon där du bor.
av blådåren
Din lokala volvohandlare har inte en susning vad han pratar om !!!.
Adapter för att montera en annan radio finns dessutom hos volvo...

Knalla in till en bilstereohandlare istället och köp grejorna !, du behöver en isoadapter för kablaget (kostar runt 100 lappen), och en front !.
För att få rattkontrollerna att funka får du hålla dej till dom större stereomärkena!, ex pioneer så har dom en adapter som får detta att lira!.
av blådåren
Förvaringsfacket i enkeldin-modellen är ingjutet i fronten !, blir till att såga lite och göra lite förstärkningar i den isf!, men det är klart att det går!!.
Användarvisningsbild
av Funk
blådåren skrev:Förvaringsfacket i enkeldin-modellen är ingjutet i fronten !, blir till att såga lite och göra lite förstärkningar i den isf!, men det är klart att det går!!.
Inte i Volvos egna så kallade taxipanel till tidiga S80/S60/V70.. jag har en själv i min bil så jag vet...

/Thomas
av blådåren
AHA ! se där!!, inte en dag utan att man lär sej nåt !!, tack!! :D .

(synd att man inte kan lära gubbarna bakom reservdels-disken nåt bara...) :roll:

@Lövet , Kanske i den ordningen vi få[…]

Xenon Nivåreglering sensor

Vilken årsmodell? Det är en 2012:a. G[…]

Ooo, gamla minnen. Här är min på […]

Byte expansionskärl

Hej på er! Jag ska byta expansionskärl […]