Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iaken
Är sugen på en PPC dosa från BSR. Dock är jag lite "nojjig" inför haveri osv om man har någon brist i motorn. Var kan man få en grundlig motorkontroll av volvomotorer i göteborgsområdet?

Tips är grymt tacksamt!
Användarvisningsbild
av VS60
iaken skrev:Är sugen på en PPC dosa från BSR. Dock är jag lite "nojjig" inför haveri osv om man har någon brist i motorn. Var kan man få en grundlig motorkontroll av volvomotorer i göteborgsområdet?

Tips är grymt tacksamt!
M Testcenter i Göteborg

Varbergsgatan 1
412 65 Göteborg

Öppettider 8.00 - 16.30

Tel: 031-87 90 95
Fax: 031-87 57 58
e-post: [email protected]
Användarvisningsbild
av iaken
Ah så sett. Hade enna glömt bort dom. Ska kontakta dom. tack, mister! :)
av NCR
Vill bara säga att även om M är bra (är medlem själv) så är det inte speciellt djupt de går när det gäller motorn. De kollar mkt noggrant på upphängningar och sånt, men motorn läser de mest av med datorn och kollar vätskorna.
Användarvisningsbild
av iaken
Okaj. Då är väl frågan aktuell igen.
av NCR
iaken skrev:Okaj. Då är väl frågan aktuell igen.
Men förutom bilprovningen så är ju M de enda (så vitt jag vet) som gör en så pass djup bildiagnos, så jag skulle inte vilja kalla det bortkastade pengar. Är man lite osäker på en bils hälsa får man ju svart på vitt vad man behöver åtgärda. Jag ringde just och kollade vad de ser på mer och de lyssnar på ventiler samt tar avgasvärden osv också.
Kamremsdrev vevaxel

Jag tror inte det skall vara någon bricka d&[…]

1986 GLT kamdrivning

Kugghjulen kan också jävlas. Hade en 24[…]

Skoj att läsa, då får förhop[…]

Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]