Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Precis.... :)
Användarvisningsbild
av hemglass
hmmm läser en gammal länk, men jag kan känna igen symtomen i min V70, 2,4 170 -02. Inte mycket ryckig men i låga hastigheter ( högst 50-60) och kanske speciellt när motorn är kall. Jag provade med en flaska Ki men jag tyckte inte att det blev nån skillnad.
Måste det vara vevhusventilationen...låter jobbigt. :cry:
av Folka
Hur i herrans namn törs ni hälla i STP och andra produkter i bränslet? Vet ni om de är kompatibla med alla gummipackningar/slangar som finns i bränslesystemet??? Vad tror ni händer om ni byggt upp avlagringar i 10 000 mil, och sedan häller i något som får avlagringarna att släppa? Har man inte haft problem innan, så lär man få det...Förresten innehåller dessa produkter nästan uteslutande lacknafta, som väl kostar en 40 kr/litern, som ett litet tips...
Användarvisningsbild
av flyvert
Folka skrev:Hur i herrans namn törs ni hälla i STP och andra produkter i bränslet? Vet ni om de är kompatibla med alla gummipackningar/slangar som finns i bränslesystemet??? Vad tror ni händer om ni byggt upp avlagringar i 10 000 mil, och sedan häller i något som får avlagringarna att släppa? Har man inte haft problem innan, så lär man få det...Förresten innehåller dessa produkter nästan uteslutande lacknafta, som väl kostar en 40 kr/litern, som ett litet tips...

... och häll i en skvätt tvåtaktsolja så har man i princip vad STP säljer för mycket dyra pengar.

Kan dock som föregående talare säger ha en negativ inverkan på insprutningssystemet och kanske t.o.m. kat.
Användarvisningsbild
av Stoffe
ufriman skrev:En Volvo skall tankas med volvo bensin (orginalbensin) :lol:

Det dummaste jag någonsin hört :-P Haha
Användarvisningsbild
av Ebola
CarMan skrev:kvarstår ryckningarna om du stängar av AC:n?
Min V70 smårycker også, men det blir bedre når ac er avstangd.
Användarvisningsbild
av Pajtor
jaha då väcker man en gammal tråd till liv igen =)
De som var problement med min flickväns bil var spjälhuset , efter de bytets så hackade inte bilen alls föränns nu 2-3 måndader tillbaka så har bilen börjat igen
MEN bara vid höga farter te.x 100 km-trycker full gas så känns som man åker fram och tebax känns som bilen inte kommer riktigt iväg som en slangbälla =)
Vad tror ni.. är de dax för spj'ällhuset igen =/ bilen har nyligen varit inne för kamrembyte och renigörning av vevhus.
Användarvisningsbild
av hakank
ansa skrev:
CarMan skrev:
Ronin skrev:När det gäller hastighetsmätaren så är det kanske ett Volvo fenomen? Min S60-01 visar 100 km/h när GPS:en visar exakt 90 km/h. Lika på min sambos brorsas V70 -01.

Farsans Mercedes felar bara 2 km/h mot GPS:en
det är ett värdsomfatande fenomen, man der till att lägga sig på rättsida om marginalen för att inte bli stämda.

med ett felsökningsinstrument kan du läsa av bilens verkliga hastighet
Jo, verkar vara vanligt. Men tycker att 10km/h felvisning vid 90km/h är på tok för dåligt på en modern bil.

/Anders
Är helt beronde på hjulens (däckens) omkrets...Större = lägre km/h visning mindre omkrets = mer km/h visning.
Min S60 2.5T visar med orginalfälgar och halvnya däck 2km/h för mycket i 100km/h jämfört med GPS'n

/Håkan
av Kojje
Pajtor skrev:jaha då väcker man en gammal tråd till liv igen =)
De som var problement med min flickväns bil var spjälhuset , efter de bytets så hackade inte bilen alls föränns nu 2-3 måndader tillbaka så har bilen börjat igen
MEN bara vid höga farter te.x 100 km-trycker full gas så känns som man åker fram och tebax känns som bilen inte kommer riktigt iväg som en slangbälla =)
Vad tror ni.. är de dax för spj'ällhuset igen =/ bilen har nyligen varit inne för kamrembyte och renigörning av vevhus.
Kan vara magnetventilen.

@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag li[…]

Om du inte gjort det ännu, ta loss den klena […]

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]