Måste det vara vevhusventilationen...låter jobbigt.

Moderator: Moderatorer

Folka skrev:Hur i herrans namn törs ni hälla i STP och andra produkter i bränslet? Vet ni om de är kompatibla med alla gummipackningar/slangar som finns i bränslesystemet??? Vad tror ni händer om ni byggt upp avlagringar i 10 000 mil, och sedan häller i något som får avlagringarna att släppa? Har man inte haft problem innan, så lär man få det...Förresten innehåller dessa produkter nästan uteslutande lacknafta, som väl kostar en 40 kr/litern, som ett litet tips...
ansa skrev:Är helt beronde på hjulens (däckens) omkrets...Större = lägre km/h visning mindre omkrets = mer km/h visning.CarMan skrev:Jo, verkar vara vanligt. Men tycker att 10km/h felvisning vid 90km/h är på tok för dåligt på en modern bil.Ronin skrev:När det gäller hastighetsmätaren så är det kanske ett Volvo fenomen? Min S60-01 visar 100 km/h när GPS:en visar exakt 90 km/h. Lika på min sambos brorsas V70 -01.det är ett värdsomfatande fenomen, man der till att lägga sig på rättsida om marginalen för att inte bli stämda.
Farsans Mercedes felar bara 2 km/h mot GPS:en
med ett felsökningsinstrument kan du läsa av bilens verkliga hastighet
/Anders
Pajtor skrev:jaha då väcker man en gammal tråd till liv igen =)Kan vara magnetventilen.
De som var problement med min flickväns bil var spjälhuset , efter de bytets så hackade inte bilen alls föränns nu 2-3 måndader tillbaka så har bilen börjat igen
MEN bara vid höga farter te.x 100 km-trycker full gas så känns som man åker fram och tebax känns som bilen inte kommer riktigt iväg som en slangbälla =)
Vad tror ni.. är de dax för spj'ällhuset igen =/ bilen har nyligen varit inne för kamrembyte och renigörning av vevhus.
@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag li[…]
Om du inte gjort det ännu, ta loss den klena […]
Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]