Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mahavish
Hej, har precis köpt en Volvo S80 med nya däck. Problemet är att däcken låter nåt enormt upp till 120 km/h efter det blir det lite bättre. Vad beror det på? Är det någon inställning eller måste jag köpa en annan sort eller något annat?
Användarvisningsbild
av helgonet1
Mahavish skrev:Hej, har precis köpt en Volvo S80 med nya däck. Problemet är att däcken låter nåt enormt upp till 120 km/h efter det blir det lite bättre. Vad beror det på? Är det någon inställning eller måste jag köpa en annan sort eller något annat?
Är du säker på att det är däcken?? Kan ju vara hjullagren.
av Mahavish
Är rätt säker på att det inte är hjullagren, eftersom det låter runt om & isåfall skulle alla hjullagren vara slut. Dessutom skrapar det inte utan det viner. Jag har haft hjullager problem på en annan bil så jag känner mig rätt säker på att det är däcken.
Däcken är ju inte direkt några högkvalitéts däck, dom heter: Fullrun Hp199 * 235/40 ZR18. 95wxl. De är mönstrade med ett slags "pilformat" "V" mönster i körriktningen.
Var ute & provkörde lite idag med & det är rätt säkert däcken som viner. :|
Det verkar som att man åker på att investera i märkesdäck med annat mönster kanske för att få bort oljudet.
av Mahavish
Ja, vad säger man? :D Det där testet säger allt jag behöver veta. Tack så mycket. Nu blir det nya däck. Continental eller Hankook. Trött på skräp.

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]