pali skrev:CarMan skrev:pali skrev:Tack Crille, det är sådana som dig jag förväntade mig att hitta på detta forum.
CarMan, jag tror mig förstå att du jobbar på Volvoverkstad. Jag skulle gärna lämna bilen där om det inte vore för att man blir lurad nästan varje gång + deras groteska prissättning (på min Volvoverstad tar man 750kr/tim+moms). Jag har gjort samma service på bägge ställerna. Ren service, inget extra. Volvoverkstad 5500:- Lilla verkstaden 1800:-
Vad gäller att bli lurad så har jag hur många historier som helst.
För att försvara min "lilla snålverkstad" så har de inte tittat på klonkljudet utan jag ringde och frågade vad det var som klonkade. Bara för att det inte är en Volvoverkstad betyder inte att de är idioter.
Kan ju vara så att dom är lite dyrare på volvo , dels för att dom kan bilen & gör allt (inte gissar o bara kolla på det dom tror man ska kolla på)
sen har dom ju lite bättre servise med tanka på att dom har tilgång till dom flästa treservdelar & kan därmed fixa din bil direkt utan strul & det kan ju vara värt att betala extra för, istället för att ödsla massa fritid.
Lite dyrare på Volvo? Läste du mitt inlägg eller skummade du bara som hastigast? Sen gissas det till och med friskare hos Volvo än hos Lilla Mekonomenverkstan. Bland annat bytte jag pedalgivaren 4(!!!) ggr hos Volvo innan de konstaterade att det kanske inte är den utan gasspjällsenheten. Detta var på min förra V70, en 2,5T -99.
Mekonomenverkstan ja........ det är ju dom som inte är med i MRF o inte följer ARN:s rekomendationer. Dom har jag haft en del problem med.
Typ byter kamrem med kamremsras efter 2 veckor pga icke åtdragen vevaxelremskiva, kunden fick trots ARN:s rekomendationer stå för reparationen på 20 000 kr själv, motivering: dom hade aldrig misslyckats förut så dom kunde ju inte gjort fel :lol: Ja lycka till !!!!
/Fredrik