Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Topgun
Hej..igen.... =))

*Toppen* "sitter"???

-Har lossat på både insuget och grenröret,samt sträck bultarna på Toppen!
-Men den sitter....som *faen* om man nu får säga så! :cry: :cry: även lossat motorkudden så klart! :)
Har jag missat nåt? -Kanske.....den sitter väl inte på fler ställen? :?:

-Kan de vara så att den "bränts fast" när den gått varmt???
-Skall ju byta packningen eftersom den gått. :cry: På 700-900 är de ju inga problem att få loss å byta! -Där kommer man ju åt mycket mer...än dessa "Japanska Volvo modeller"... :-DD : som inte har så mycket utrymme.

"Prio"1 är ju att få loss den, får väl se hur den ser ut? Om fler åtgärder krävs??

någon som har tips
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Kommit ihåg vattenröret på baksidan av toppen? Sitter med 2 bultar på vänster sida om man står framför bilen. Sen sitter ju toppen på styrpinnar så man kan få rycka lite på den innan den börjar lossna.
av Topgun
Marlboroman skrev:Kommit ihåg vattenröret på baksidan av toppen? Sitter med 2 bultar på vänster sida om man står framför bilen. Sen sitter ju toppen på styrpinnar så man kan få rycka lite på den innan den börjar lossna.
-Joo' jag vet ju att de finns "styrpinnar".....de syns ju på den nya packningen...**Ler....
jaa' v-röret är ju åtgärdat..de skall ju vara "rent om" så att säga....

har aldrig varit med om att de har "satt sig" här bra!!! *S
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Finns ju iofs en luring. Bulten som håller fast bakstycket på kamremskåpan, missar man den så hållet bakstycket emot. Kolla det
av Topgun
Marlboroman skrev:Finns ju iofs en luring. Bulten som håller fast bakstycket på kamremskåpan, missar man den så hållet bakstycket emot. Kolla det

-Tack! För ALLA tips... :D :D

-Äntligen är toppen väck! :D

*Men de satt rejält trots allt.........

Skam den som ger sig :mrgreen:

de var som du sa'.....
de var vattenröret som jag hade missat! ??:-/

jag var helt 100:a på att jag lossade där.....?
men,men.....

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]