Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av WS6
Hej är ny på denna under bara sida. Nu till min fråga texten låg motorprestanda har börjat att spöka i bilen.
Bilen går ner till 40km radion stängs av o klockan blinkar. stannar man o startar om bilen går den som vanligt
Har varit in på volvo o kollat koder meken sa att det var lågt bränsle? konstigt det var nästan full tank men jag
har sett att tankmätaren går upp sen ner till noll. Startar man om bilen så vissar den rätt kan detta vara det som spökar i bilen :???:

v70n-05 170hk
motor 10500mil
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag undrar om inte meken menade att bränsletrycket var lågt och motorn därför inte får bränsle ordentligt.
I så fall kan felet härröra från bränslepump, igensatt bränslefilter, igensatta bränsleledningar, ett dåligt fungerande bränslepumpsrelä eller en felaktig BränsleTrycksRegulator(BTR). man kan tänka sig andra orsaker också men de jag nämnt tillhör de vanliga. Det är säkert inte fel på alla men någon av dem kan vara boven.

Mvh GK
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]