Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eyeless
Är lite kluven om man ska ha det fram eller inte, vad har ni?
Hade det fram tidigare men det var monterat av en klåpare som satte bak skydd fram och struntade? i att sätta dit "skyddstejp" bakom så det började rosta.

Som tur är så står bilfirman för omlackering, men jag vet inte om jag skall köpa ett par framskydd eller strunta i det.

Volvo i Sundsvall säger att man skall ha dessa på, medans Careta (samma bolag) säger att man inte ska ha dessa, och att volvo hade satt på sådana när bilen var ny om dom tyckte att det var till det bättre.

Så vad gör man :?:
av Etnojnaj
Själv köpte jag en V70N 04 i Februari, bland det första jag fixade var stänkskydd både fram och bak.

Skyddar bilen bra från däcksprut och personligen tycke jag att det ser bra ut.

Detta var även enkelt att montera själv.

Jag säger ja till stänkskydd, lycka till!!
Användarvisningsbild
av _Anders_
Håller med, stänkskydden gör nytta!
Framskydden fungerar riktigt bra!
Bakskydden satte jag på efter ett halvårs körning i hopp om att minska kladdet på bakrutan på min V70, inte så stor skillnad, men bilarna bakom blev nog glada!
av Eyeless
Tack för svar!

Vad kostar ett par framskydd?
& visst ingår det "skyddstejp"
av NCR
Jag lät montera både fram och bak på min bil, för precis som grabbarna säger, det hjälper och jag tycker också det ser snyggt ut!

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]