Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
ForestC skrev:
-Missljud från växelspaken (byte av hela länkaget fram till lådan)
Vågar man fråga vad det var för missljud ifrån växelspaken? Har en 05:a som "knakar" när man drar i 1:an, 3:an eller 5:an...
Jo jag är också intresserad av vilken typ av oljud det var.
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Det knakade när jag växla ner till 2:an. Det lät precis som att någon plastled/koppling tog i något. Volvo hade isär hela växelspaken och byte underredet dvs. de som sitter inne i mittkonsolen. Efter det blev det tyst. Jag vet inte vad det kostade eftersom det gick på garantin. Men jag tror inte det var särskillt billigt :lol:

/Henrik
Användarvisningsbild
av ziaal243
Hur mkt fick lägga för den ?
av perjak
henka35 skrev:Hej

Det knakade när jag växla ner till 2:an. Det lät precis som att någon plastled/koppling tog i något. Volvo hade isär hela växelspaken och byte underredet dvs. de som sitter inne i mittkonsolen. Efter det blev det tyst. Jag vet inte vad det kostade eftersom det gick på garantin. Men jag tror inte det var särskillt billigt :lol:

/Henrik
Jag upplever också att växlespaken knarrar. Det känns och låter nästan som när man ror eka med årtullar av trä. Var det ungefär den känslan du hade i din? (Det är mest markant när man läger i 1:an och 3:an)
av ForestC
perjak skrev: Jag upplever också att växlespaken knarrar. Det känns och låter nästan som när man ror eka med årtullar av trä. Var det ungefär den känslan du hade i din? (Det är mest markant när man läger i 1:an och 3:an)
Precis samma känsla, som sagt. Ska kolla upp det nästa vecka då bilen ska in på några andra garantiåtgärder (det gäller att passa på :))

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]