Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cedrix
Har sportchassi med nivåreglering på min V70.

Funderar på att byta till orginal, hur mycket måste bytas?
Är det alla 4 fjädrarna och alla 4 dämparna, eller är det något mer? och vad kostar en sådan uppsättning (med nivåreglering)?
Vet att bara dämparna bak kostar ca 9500:-

Hur mycket kan man få för de gammla fjädrarna/dämparna (volvo orginal som rullat ca 12000 mil)
Användarvisningsbild
av Nexus
jag kan ju ge mig på en gissning så blir man tillrätta visad förr eller senare. Skulle tro du kan ha kvar nivådämparna bak även om du byter fjädrar. Samma gäller dämparna fram om du vill ha bilen mindre stötig eller högre.
av Cedrix
Jag är tveksam, tyckte förra ägaren sade att han var tvungen att byta allt när han sänkte den. Tänk om han hade kunnat spara orginaldelarna.
av Cedrix
JE Jr skrev:Om du inte tvunget måste ha nivåreglering så kommer du undan billigare!
Klart jag måste ha nivåreglering, har man en gång haft det kan man inte vara utan!!!
Tartryffel skrev:Nivåregleringen har ingenting att göra med framvagnen, man byter fjädrar och dämpare bak, ingenting annat.

Eftersom bilen är sänkt runtom så måste jag ju byta runtom.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]