Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gixxer rolle
Har nu försökt justera den värdelösa P-bromsen på min XC90, vilket inte gick bra.
Är det någon vänlig själ här som vet exakt hur man gör? Jag förstår inte hur juster anordningen på vajern fungerar och om någon kan förklara funktionen blir jag glad.

Jag har ej nollställt pedalanorningen utan bara försökt justera på vaiern.
av gimmi
Som jag förstår dig, du har manuell justering av parkeringsbroms
De finns manuell och självjusterande pärkäringbroms
För manuell justering du behöver bara justera vajer på vänster sida
Tar bort panel på vänster sida av tunnelfacket de finns manuell justering
Om bilen er utrustad med självjusterande parkeringsbroms de er annan inställning, man ska tar bort parkerings pedal och återställa till nolläge
Användarvisningsbild
av Gixxer rolle
Jag har hittat och skruvat på justeringen men det händer inget, hur fungerar själva justerings anordningen? (den funkar inte som en vantskruv)
Användarvisningsbild
av CarMan
man ska inte skruva på skruven. man ska ta en stor special tång o draisär grejen. det är den främre delan som ska ut or klumpen
Användarvisningsbild
av Gixxer rolle
CarMan skrev:man ska inte skruva på skruven. man ska ta en stor special tång o draisär grejen. det är den främre delan som ska ut or klumpen

Nu är P-bromsen justerad och tar bra, fick tillverka ett specialverktyg för att pressa isär hylsan.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]