Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gooose
Det är bara fabriksmonterat 12volts uttag som har konstantström
Eftermonteringssatsen12 volts uttag om man följer monteringsanvisningarna ger endast i läge 1+2
Användarvisningsbild
av ragge1
Martin_J.N skrev:Hur får man konstant ström på uttaget.
Tar man bort reläet?
det är en 04 du har, har du sett om du har sån kabel (vit kontakt) back, det hade jag. den är till 12v.
Bild
Användarvisningsbild
av Ericsson
Jag hade kablaget fördraget i min 02:a. Behövde bara koppla in en shunt och en säkring (förutom själva uttaget då). Har konstant ström. Farligt men bra när man har en kylväska där bak. Artikelnummer för shunt finns i en tråd här någonstans.
Användarvisningsbild
av Martin_J.N
Nej jag hade inget fördraget kablage i min bil.
Konstigt att det är fördraget i vissa bilar. Någon som vet varför ?
Ringde Bilia idag för att fråga hur man fick konstant ström på uttaget bak.
Dom sa, att det dom hade gjort om dom fick en kund som ville ha konstant ström där bak, var att koppla direkt på batteriet.
Användarvisningsbild
av uno83
Jag har själv varit och köpt uttag+shunt idag. Jag kollade i helgen, och jag har fördraget kablage på min 04:a. Jag har förstått att shunten ska sitta i plats SH3, men vilken säkringsplats är det som gäller i denna kopplingen? Jag kan ju iofs testa själv, men om någon vet så går det ju snabbare.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]