Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompak
När jag städade min Xc90 så hittade jag ett handtag på konsolen mellan framstolarna, vips så var det bara att ta bort hela härligheten? Varför då är min fråga???
av Fred
För att komma åt att städa...? :roll: Jag har ingen aning...bar bara sett XC90 på håll...men det var första tanken som slog mig när jag läste ditt inlägg...:)
av Amli
Tompak skrev:När jag städade min Xc90 så hittade jag ett handtag på konsolen mellan framstolarna, vips så var det bara att ta bort hela härligheten? Varför då är min fråga???
Det är för att få bättre benutrymme för mittenplatsen.
av Gandalfi
Du tar bort mittkonsolen om du sätter ett barn i det inbyggda barnsätet som du kan fälla upp i mittstolen bak. När barnet sitter i sitsen fastspänd med bältet så tar du tag i handtaget på framsidan av sätet och drar fram hela stolen och barnet kan då få plats med benen och fötterna där mittkonsolen satt tidigare. Man kan säga att det har en funktion av att man ska ha bättre kontakt med barnet som åker bak, genom att det sitter precis snett bakom en.

Sen kan man ju såklart använda det när man städar också....men det var inte grundtanken.
Användarvisningsbild
av CarMan
Som sagt så kan man dra fram mite sätet så det hamnar "nästan" mellan framstolarna om man har den varient med inbyggd barnkudde.
Den kommer ju inte in mellan framstolarna men ända fram till där mittknsollen börjar ungefär.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]