Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av depthless
Ibland har man ren otur...

Var ute och körde idag, såg en lastbil med öppet flak som sprutade någon vätska såg det ut som vid en T-korsning. Körde förbi, 2 sekunder senare lät det som det regnade, men det var inget regn, utan det var gruskorn (asfaltsgrus?) som haglade på underredet, flög omkring i hjulrummen. Efter ca. 200 meter tystande det regnande ljudet, då lät det istället som om hela underredet på bilen lossnat; det lät helt enkelt som om metall skrapade mot marken, jag stannade bilden, kollade hjulen och såg att asfaltskorn hade typ bränt in i däcken. När man tog med fingrarna satt de fast, jag fick liksom dra hårt för att få loss dem; då förstod jag att det måste ha kommit in asfaltsgrus mellan broms och bromsskiva på något sätt, det verkar vara det enda logiska, för inget sådant missljud fanns innan jag körde om lastbilen.

Nu är frågan, måste jag plocka av alla hjul och kolla bromsarna, kan jag förstöra dem om jag kör till verkstaden för koll? Är det någon annan som har råkat ut för det, det känns helt sjukt...
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]