Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av panhard
Hej!

Ljudet på hela vänstra sidan i bilen har försvunnit, varken diskant eller "högtalare" varken bak eller fram låter. högra sidan fungerar som den ska. finns det ngt enkelt sätt man kan vad detta beror på?

det är en volvo s60 2,4t 2001men HU-603 stereon.

och hur kommer man in bakom stereon? förstår inte hur man tar sig in dit.

tacksam för svar

Mvh Marcus
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&p=21486 för demontering av stereon. Glöm inte ta bort minuskabeln från batteriet först, annars får du felkoder.
Kan det vara så att balanskontrollen har fastnat på något sätt? Händer det nåt om du vrider på den vänster/höger några gånger? Det låter iaf helt otroligt att högtalarna skulle ha gått sönder. Kontaktstyckena bakom stereon sitter väldigt bra så jag tror inte det är dem det är fel på heller, om nu inte någon tidigare ägare varit där och pillat.
av panhard
oki, tack för länken, nu ska jag ut och plocka isär :???: hoppas för guds skull att det är ngt enkelt,

balansen som jag har "lika som stereon på länken" har iaf förut och nu bara flyttat ljudet mellan bak och fram, verkar inte gå att justera höger/vänster.
panhard skrev:oki, tack för länken, nu ska jag ut och plocka isär :???: hoppas för guds skull att det är ngt enkelt,

balansen som jag har "lika som stereon på länken" har iaf förut och nu bara flyttat ljudet mellan bak och fram, verkar inte gå att justera höger/vänster.
Det är samma reglage som styr fader (bak/fram) och balans (höger/vänster). Dra ut reglaget ett respektive två steg för att växla mellan dem. Där måste du börja.
av panhard
Tartryffel skrev:
panhard skrev:oki, tack för länken, nu ska jag ut och plocka isär :???: hoppas för guds skull att det är ngt enkelt,

Det är samma reglage som styr fader (bak/fram) och balans (höger/vänster). Dra ut reglaget ett respektive två steg för att växla mellan dem. Där måste du börja.
HAHA, fy fan det var så enkelt, vet iaf hur det ser ut både inne i dörrar och bakom stereon, :) tack för hjälpen Tartryffel :-)-)
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]