Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av d5micke
Hade problem med mitt instumentpanel allt slocknade mätarna gick i bott.
Ringde volvo som sa att det var väldigt ovanligt han sa att dom va tvungna att byta hela instrumentet,
till en kostnad av 8000 sen skulle instrumentet stå på noll.
Kollade lite på forumet såg att det var väldigt vanligt så lägger upp nummer o hemsida till trevlig kille som ordnar det på max 2 timmar för 2500.
Hoppas det räddar någon mers plånbok
tel 054830480
mob 0739998555
http://www.obdtuning.se
av llesrof
De stora verkstäderna har för längesedan slutat laga saker. Nu byter de bara ut delar, helst mot nya och svindyra saker. Konsten att laga besitter de inte längre.
Användarvisningsbild
av CarMan
Riktigt så är det inte.

Det finns nått som heter Konsumentköplagen & det är den som gör att man ofta väljer att montera en ny del.
Du som företag måste lämna garanti på det arbete du utför, så om ditt lagade instrument återigen går sönder så ska du reklamera det, inte inse att du denna gång ska köpa ett nytt !
Det kan alltså blir dyrt för den som lagar nått, han kan bli tvungen att själv köpa ett nytt instrument utan att ta betalt för det.
Du som kund har ju betalat reprationen o behöver ju inte betala för det "backjobb" som upstår om instrumentet igen slutar att funka.

Altenativt kan sitruationen uppstå att instrumentet slutar att funka om nått år, när du inte längre kan kräva garanti, o då åker du på att betala ett nytt instrument + att du redan betalat för en repration = total kostnaden blir dyrare.
Blir du som kund nöjd om deta inträffar?
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]

Hur drar jag ner kablarna till en ljusramp under n[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]