Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cedrix
Har kört i 4 år Ca 12000 mil på mina Biltemalager på min 850 nu, fungerar förtfarande bra!

När jag bytte så stod det exakt samma tillverkare och nummer på lagren som satt på bilen och biltemas (FAG var det som hade tillverkat dem), vet inte som det var bytt tidigare på den så eller om det var orginal lagren.
Användarvisningsbild
av camaro69
OT

Det kanske var en "straight" som tillverkat lagret? :wink:
av Finell
falcon skrev:Jag tror inte att det är Biltema som tillverkar lagren, kan mkt väl komma från samma lev som volvo eller mekonomen.
för snart 2 år sedan så gick båda lagren för mig med 2-3 veckors mellanrum, ena plockade jag från mekonomen och det andra från biltema.
Mekonomens fick jag byta i september dock så fick jag ett nytt då jag visade kvittot och kastade upp lagret på disken när det var rätt mkt folk i butiken :)
Kan säga direkt att det inte är samma leverantör - Titta på Mekonomens lager med märkningarna i det så syns det genast att det inte är från samma lagertillverkare. Reservdelsgarantier brukar bara gälla ett år och gäller inte alla gånger när privatpersoner utför arbetet, tänk på det.. så hade dom velat så hade de mycket väl kunnat sagt emot.
Användarvisningsbild
av isak
går väl inte att jämföra 850 ns lager mot V70N då konstruktionen är olika?
isak
av S80Frälst
isak skrev:går väl inte att jämföra 850 ns lager mot V70N då konstruktionen är olika?
isak
Där har du nog rätt isak.
Jag kan bara säga att på farsans 850 så bytte vi bägge hjullagerna fram, Och vi köpte dom från Biltema. Fungerade hur bra som helst i flera år.
Användarvisningsbild
av CarMan
jag tycker det är gasnka bra att folk alltid har koll på vem som tillverkar vilke delar m.m. ???

Själv har jag setta tt volvo faktiskt byter tillverkare ibland (så jag tar allt sånt här snack med en stor nypa salt)
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]

Hur drar jag ner kablarna till en ljusramp under n[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]