Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v90r
hej sitter 2st kontakt stycken till kylfläkten på min v70n t5.

ett kontaktstycke sitter det en liten lila kabel bara... och det andra kontaktstycket är det 2st grova kablar en röd o en svart....

nu till frågan är det som vanligt röd = plus ström. svart= minus (jord) Men vad är det på den lilla ensamma lila kabeln som sitter på eget kontaktstycke....

Hoppas på snabbt svar... kylfläkten funkar ej och jag köpt en som dom säger ska funka men det gör den ej... så därför tänkte måste ju gå o provköra den på något vis utan att behöva ha den i bilen...
av Finell
Hoppas på snabbt svar... kylfläkten funkar ej och jag köpt en som dom säger ska funka men det gör den ej... så därför tänkte måste ju gå o provköra den på något vis utan att behöva ha den i bilen...
Har du köpt den billigt av någon privatperson kan det vara en gammal reklamerad som har bytts ut p.g.a. brister och såna kastas det många av förut som en del fick tag i på nåt vis och sålde ut på marknader. har hört talas om det.. - fult att sälja och tjäna pengar på något som någon annan har kastat.
Har den köpts på en bilskrot kan den vara ok.

Den lilla kabeln komminucerar med ECM (motorstyrenheten) så det går inte att provköra den utanför bilen.
Kommer igång vid tillräckligt hög temperatur, när den sitter i bilen, Kan dock startas direkt i bil med utrustning på en Volvo-verkstad

Det går att klippa kablarna mellar fläktmotor och styrenheten på fläkten och köra fläkten direkt - men då är den nästan helt obrukbar i bilen istället.
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]