Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Braxen75
Tjoho alla. Står lite i valet och kvalet att införskaffa mej en S60..
Den har gått en del knappt 17000 men servad och allt stämlat och glatt..
har inte hunnit kolla på den är live men, lika bra att fråga här om det är något speciellt jag ska titta efter..
Tack på förhand...
PS jag gillar INTE rådjur på vägen... Ds
Användarvisningsbild
av volvo850gle
Braxen75 skrev:Tjoho alla. Står lite i valet och kvalet att införskaffa mej en S60..
Den har gått en del knappt 17000 men servad och allt stämlat och glatt..
har inte hunnit kolla på den är live men, lika bra att fråga här om det är något speciellt jag ska titta efter..
Tack på förhand...
PS jag gillar INTE rådjur på vägen... Ds
:-)-) Hallo på deg,selv skaffet jeg meg en S60 2.0 t 2002 mod ,gått i tyskland,import til Norge 2005, automat,hadde kun rulla 89.000km og nu gått 100.000!! :-)-) Så langt er jeg meget positiv til bilen,utrolig gode og kjøre!!Ligger godt på veien, og på langkjøring bruker man ikke mye suppe på en såpass sprek bil!! :wink: Og de jeg har snakket med ellers har også mye positivt og si om disse flotte vognene!! Så løp og kjøp,good luck :D :-)-)
av Rick
Däremot tycker jag att 2.5t motorn är lite tråkig, massor av vrid men ingen "spets" på toppen... Men det beror ju på vad man kört innan och hur man kör :-)
av Rick
He he, ja en 2.5T går liite bättre än en 140 hästars :-)
Lite BSR trim kan nog göra susen på en 2.5T motor så man får lite drag på höga varv...
Har haft T5 innan men den hade mycket sämre bottenvrid jämfört med 2.5T men gött drag på lite högre varv...

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]

Prova och ställ i bilen i ett varmgarage s&ar[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-l[…]

Polestar optimering v60 b4 diesel

Någon som har gjort en optimering och vill[…]