Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av poker
Jag har också svårt att tro att värmepaketet skulle skilja sig.
Idag tillverkar man bilarna Gent i Belgien, Halifax i Kanada eller på Torslanda.
Att DU som äger en Volvo V70 skulle vara en bil tillverkad i Sverige är mao inte helt säkert.

Volvo Exporterar Volvo från Belgien till USA.
Varför Volvo inte exporterar från Kanada till USA är en annan fråga.

Det jag undrar också och som jag inte fått helt klart för mig är de olika versionmodellerna.
Vad är det som säger att en bil är en summum och inte en momentum?
Vilka specifikationer talar för att det är en summum?
av Lövet
poker skrev: Nybilsgarantin gäller, jag har längre garanti på min bil än om någon i juli skulle köpa en helt ny svensk bil.
Helt ok med andra ord och detta har jag kollat upp givetvis hos Volvo i Göteborg.
Just den biten skulle jag försöka få skriftligt på. Åtminstone på BMW som jag har erfarenhet av gäller inte nybilsgarantin alls i Sverige på bilar som sålts i USA.
Användarvisningsbild
av Magnus308
Nu hör inte det här till den ursprungliga frågeställningen men tänk på att Volvo i USA kör med mineralolja i bilarna om man inte betalar extra för syntetolja även på nya bilar.
Ett tips är att kolla om det står något i serviceboken och gör ett oljebyte om den körs på mineralolja.

Billig Castrol Edge hittar du på http://www.mapodo.de
av poker
Magnus308 skrev:Nu hör inte det här till den ursprungliga frågeställningen men tänk på att Volvo i USA kör med mineralolja i bilarna om man inte betalar extra för syntetolja även på nya bilar.
Ett tips är att kolla om det står något i serviceboken och gör ett oljebyte om den körs på mineralolja.

Billig Castrol Edge hittar du på http://www.mapodo.de

Är det "lagen" eller en spekulation?
Skall givetvis kollas upp, tack för infon.

Garantin skall också fås skriftligt på, det känns i detta läge helt naturligt.
av Lövet
I USA kör man ofta med väsentligt kortare bytesintervaller så det behöver inte vara någon fara med mineralolja. Ford exempelvis kör med 1000 miles intervall (1600 mil) och detta anses väldigt "långt".
Användarvisningsbild
av Severin
andreas_lofgren skrev:Ford exempelvis kör med 1000 miles intervall (1600 mil) och detta anses väldigt "långt".
Är inte 1600 mil utan 1600km
av Lövet
En nolla för lite. 10.000 miles ska det vara.
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]

Hur drar jag ner kablarna till en ljusramp under n[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]