Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _zigge_
Bilen är en V70N T5 2000.
Den rycker till när man exempelvis gasar upp till 4500varv på 3:ans växel och släpper gasen så är det som bilen "juckar" till.
Det känns inget när man växlar över efter gaspådrag eller innan turbon början arbeta..

Vad kan det vara?

Gasspjället är bytt för 2 år sedan på garanti.

//Robin
Användarvisningsbild
av _zigge_
dieselmagnus skrev:Låter som luftläckage, kolla slangar till turbo och från turbo. Stiften är de gamla?
Slangarna har jag inte kollat än. Stiften skall bytas nu vid 16 000mils services (har gått 14800 mil nu) så det antar jag att dom är bytta för den är fullstämplad. Men det är ju ingen som vet ifall dom satt i rätt stift?!

Men kan det vara magnetventilen eller nya uppdateringar till gasspjället...?
Användarvisningsbild
av _zigge_
Någon mer som kan veta vad det är.. Det känns mer nu som om det inte bara är när turbon laddar på utan det är ryckigt även när jag ger gas efter te.x motorbromsat.. Känns lite som om spjället slår igen direkt när man släpper gasen.. Lixom ingen mjuk stängning..

Hjälp!

Jag har läst felkoder utan att hitta någon felkod..
av klima
_zigge_ skrev:Vill bara säga att jag bytte kopplingspedalgivaren och nu funkar bilen kanon.. :wink:
Snyggt!!
Kom du på det själv?
Långt ifrån självklart, även om jag visste den är både känlig och kopplad till insprutningen, oh kontinuerligt måste vara OK.
:-)-)

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? […]

Elpriset

50W och 300W vid optimala förhållanden[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]